ارزش آفرینی برای زن
5. جذابیت بیشتر ضرورت حفاظت افزونتر
6. شیفتگی زن و مردمحدود به حریم خانواده
8. ارزش آفرینی برای زن
عادیشدن مساوی است با کمارزش یا بیارزششدن.
وقتی میخواهند کادویی به کسی هدیه کنند، سعی میکنند آن را بپوشانند تا قبل از زمان بازکردن بستهبندی، نداند درون آن چیست.
این کار اثر روانی دارد و گیرندۀ هدیه را مشتاق میکند.
سرّ برگزاری مراسم «رونمایی» در سایر کارها نیز همین است: شیء مدنظر را میپوشانند و با آبوتاب و سلاموصلوات، روپوش را کنار میزنند تا بیشتر توجه جلب کنند!
زن هم اگر بیپوشش، دائم در معرض نگاه مرد باشد، عادی میشود و اگر آنها ازدواج کنند، زن چندان جاذبهای برای شوهرش نخواهد داشت؛
اما اگر خانمی همیشه خود را با چادر مشکی بپوشاند، شوهرش توجه ویژهای به او پیدا میکند و او را زیبا میداند و میبیند.
دوام این «توجه خاص» نیز به این است که شوهر جاذبۀ جنسی همسرش را منحصر به خودش بداند، نه اینکه زن را شاهدی هرجایی بداند که پیوسته در معرض دید و کامجویی دیگران است. ابزار این انحصار نیز چیزی نیست جز چادر مشکی.
کتاب “زیباتر از گل” تالیف حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با موضوع “بیست دلیل عقلی و روانشناختی برای حجاب برتر”